Nov 252019
 

מניין לנו שעליונו של זב מטמא רק מאכלים ומשקים? ומניין לנו שבועל נדה משכבו מטמא כעליון של זב ולא במשכב של נדה? באיזה שתי הלכות היו הכותים שונים מהפרושים בדיני טומאת נדה? האם הפולטת שכבת זרע סותרת את ימי ספירתה? למה אין שורפין את התרומה בעניין הכותי אבל לגבי עם הארת כתוב במקור אחר ששורפים – מה ההבדל בין שני המקרים? איך דנים נשים צדוקין בענייני נידה – האם הן כמו הכותים או לא? מבחינת מסורת, עושים כמו הכותים אבל השאלה האם באמת נוהגות ככה או לא?

From where do we derive that something a zav carries is only a first degree impurity and can only carry impurity to food and drink? From where do we derive that one who has intercourse with a niddah, items he sits/lies on have the level of impurity like the zav who carries? In which two details regarding niddah so the Cutim differ from the Jews (Pharasees)? If semen (live) discharges from a woman’s body, does it cancel her clean day/s of zava? Why don’t we burn truma in the Cutim case but we do in an Am Haaretz case – what is the difference between the cases? How are Saducee women considered for niddah issues – like the Cutim or like the Pharasees? In terms of tradition, they believe like the Citum but do they practice that way or not?

Sorry, the comment form is closed at this time.